
صفر تا صد خرید زمین در متاورس
صفر تا صد خرید زمین در متاورس
خرید زمین در متاورس؛ املاک متاورس؛ قیمت زمین متاورس؛ زمین مجازی در متاورس؛ اینها مهمترین مباحثی هستند که اخیراً به موضوعاتی داغ مبدل شدهاند و همه اهل فناوری و ارزهای دیجیتال در حال صحبت درباره آنها هستند؛ همه از جمله فیس بوک و مایکروسافت می خواهند صاحب متاورس شوند.
صفر تا صد خرید زمین در متاورس
اما متاورس دقیقاً چیست؟ زمین مجازی در متاورس چیست و به طور کلی، خرید و فروش زمین های مجازی می تواند چه معنایی داشته باشد؟ متاورس اخیراً موضوع داغ گفتگوها بوده است و فیس بوک و مایکروسافت هر دو ادعاهایی را در این زمینه مطرح کرده اند.
نویسنده، نیل استیونسون (Neal Stephenson) با ابداع اصطلاح “متاورس” در رمان علمی- تخیلی خود در سال ۱۹۹۲ به نام “Snow Crash” به اعتبار رسید؛ او در این رمان، آواتارهای واقعی را تصور می کرد که در ساختمان های سه بعدی واقع گرایانه و سایر محیط های واقعیت مجازی با هم ملاقات می کردند.
از آن زمان به بعد، تحولات مختلف، جایگاه های مهمی را در راه رسیدن به یک متاورس واقعی ایجاد کرده است؛ یک دنیای مجازی آنلاین که واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، آواتارهای هولوگرافی سه بعدی، ویدئو و سایر وسایل ارتباطی را در خود جای داده است. همانطور که متاورس گسترش می یابد، یک دنیای جایگزین فوق واقعی برای شما ارائه می دهد تا در آن در کنار سایرین، زندگی کنید!!
نشانههایی از متاورس در حال حاضر در جهان بازی های آنلاین، مانند Fortnite، Minecraft و Roblox وجود دارد. و شرکت هایی که پشت این بازی ها قرار دارند، اهداف بسیار جاه طلبانه ای داشته که بخشی از تکامل متاورس هستند. بیایید با هم نگاهی به متاورس و زمین های مجازی و املاک آن داشته باشیم.
متاورس چیست؟
متاورس (metaverse)، ترکیبی از چندین عنصر فناوری، از جمله واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و ویدئو است که در آن، کاربران در یک جهان دیجیتال “زندگی می کنند”. حامیان metaverse تصور می کنند که کاربران آن، در همه چیز، از کنسرت ها و کنفرانس ها گرفته تا سفرهای مجازی به سراسر جهان، کار، بازی و…، ارتباط با دوستان خود را حفظ می کنند.
متیو بال (Matthew Ball)، شریک مدیر شرکت سرمایهگذاری Epyllion Industries، در مقاله ای در فوریه ۲۰۲۱ در وب سایت خود گفت: “در حال حاضر، ما در آستانه اینترنت بعدی هستیم.”
چه زمانی میتوانیم انتظار دیدن متاورس را داشته باشیم؟
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا (= فیسبوک سابق) که به تازگی نامگذاری شده است، تخمین می زند که پنج تا ۱۰ سال طول می کشد تا ویژگی های کلیدی متاورس به یک جریان اصلی تبدیل شود. اما جنبه هایی از متاورس در حال حاضر وجود دارد. سرعت پهنای باند فوق العاده سریع، هدست های واقعیت مجازی و دنیای آنلاین همیشه فعال، در حال حاضر راه اندازی شده اند، علیرغم اینکه ممکن است برای همه قابل دسترسی نباشد.
مهمترین نمونههای سیستم متاورس چیست؟
در اینجا نگاهی داریم به آنچه امروز اتفاق میافتد و می تواند منجر به متاورس در آینده شود:
متا (Meta):
غول فناوری که قبلاً فیس بوک نام داشت، سرمایه گذاری قابل توجهی در واقعیت مجازی انجام داده است؛ از جمله خرید Oculus در سال ۲۰۱۴. متا، یک دنیای مجازی را تصور می کند که در آن، آواتارهای دیجیتال از طریق کار، مسافرت یا سرگرمی با استفاده از هدست های VR به هم متصل می شوند.
زاکربرگ در مورد متاورس، خوش بین بوده و معتقد است که می تواند جایگزین اینترنت، آن گونه که ما می شناسیم، شود. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، ماه گذشته پس از افشای تغییر نام تجاری شرکت متا گفت: “پلتفرم و رسانه بعدی – حتی اینترنت- بسیار ملموس تر و مجسم تر خواهد بود؛ چیزی که شما در آن تجربه خواهید داشت، و نه فقط برای اینکه به آن نگاه کنید، و ما آن را متاورس می نامیم.”
مایکروسافت (Microsoft):
این غول نرم افزاری در حال حاضر از هولوگرام استفاده می کند و در حال توسعه برنامه های واقعیت ترکیبی و توسعه یافته (XR) با پلتفرم Microsoft Mesh خود است؛ چیزی دنیای واقعی را با واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ترکیب می کند. در اوایل این ماه، مایکروسافت برنامه های خود را برای آوردن واقعیت ترکیبی از جمله هولوگرام و آواتارهای مجازی به تیم های مایکروسافت در سال ۲۰۲۲ نشان داد.
همچنین برای سال آینده، این برنامه ها در دست اقدام است: فضاهای مجازی، متصل و سه بعدی، قابل کاوش برای خرده فروشی ها و محل کار. ارتش ایالات متحده در حال حاضر با مایکروسافت در حال کار بر روی واقعیت افزوده هدست 2Hololens برای سربازان خود، به منظور آموزش، تمرین و مبارزه است.
بازیهای حماسی (Epic Games):
تیم سویینی (Tim Sweeney)، مدیر عامل شرکت سازنده Fortnite، گفته است: “جای تعجب نیست که Epic، در ساخت متاورس سرمایه گذاری کرده است. این برنامه ها توسط MetaHuman Creator ، در حال توسعه انسان های دیجیتالی واقع گرایانه است.
روبلوکس (Roblox):
این پلتفرم که در سال ۲۰۰۴ تأسیس شد، تعداد زیادی بازی تولید شده توسط کاربر، از جمله نقش آفرینی مانند Bloxburg و Brookhaven را در خود جای داده است، جایی که کاربران می توانند خانه بسازند، کار کنند و سناریوهایی را اجرا کنند. ارزش روبلکس پس از عرضه عمومی در سال جاری، به بیش از ۴۵ میلیارد دلار رسیده است.
در عرضه اولیه سهام خود در ماه مارس، دیوید بازوکی، بنیانگذار و مدیر عامل Roblox، از همه کسانی که به این پلتفرم کمک کردند تشکر کرد و بیان نمود که “یک قدم به تحقق چشم انداز خود در دستیابی به متاورس، نزدیک تر شدیم”.
از آن زمان، Roblox با شرکت کفش های اسکیت برد Vans همکاری کرد تا Vans World را ایجاد کند؛ یک پارک اسکیتبرد مجازی که در آنجا، بازیکنان می توانند لباسهای جدید بپوشند و همچنین یک باغ Gucci را افتتاح کردند؛ جایی که افراد می توانند لباس و لوازم جانبی را برای خود مجازی خودشان بخرند!!
ماین کرافت (Minecraft):
یکی دیگر از دنیاهای مجازی مورد علاقه بچه ها، Minecraft متعلق به مایکروسافت است که اساساً معادل دیجیتالی لگو است؛ جایی که بازیکنان می توانند شخصیت دیجیتالی خود را ایجاد کنند و هر آنچه را که می خواهند بسازند. از ماه آگوست، Minecraft دارای بیش از ۱۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه بوده است. در طول استفاده از این سیستم، محبوبیت آن در بین کودکانی که مجبور بودند بیشتر به ارتباطات مجازی تکیه کنند، افزایش یافته است.
برخی از شرکت های کمتر شناخته شده نیز دنیای آنلاین خود را راه اندازی کرده اند. دنیای فانتزی آنلاین Second Life، که در سال ۲۰۰۳ تأسیس شد، به عنوان یک واقعیت، در دهه دوم خود در حال کار است.
برای هرگونه مشاوره جهت خرید و فروش در جابان دماوند با تیم کارشناسان املاک جابان در تماس باشید. اولین معامله انجام می شود، موفقیت زمانیست که ارتباط خریدار یا فروشنده با واسطه تکرار شود.
ابراهیمی: ۰۹۱۲۴۴۷۰۱۹۵